Tuesday, May 10, 2011

Pengalaman Pertama Kali Menyertai Ultras

Assalamualaikum,tak jawab dosa.Hahahaha.First thing, nak say sorry sbb lambat menyiapkan karangan ringkas saya ni disebabkan tengah bergelumang dengan final exam, sorry ye kawan-kawan ultras.Ni pun masih di dalam mood exam. Ceit! Lebih-lebih pula saya ni. By the way, hai, saya Suha, salah seorang daripada ultrasnita yang ada sekarang. Actually, xde la banyak sgt benda yg saya nak ceritakan. Just my first experience join ultras.

First time saya join ultras, adalah semasa game Kelantan vs Selangor. Haaa,time tu mmg ramai gila org sampai saya xberjaya dptkan tiket astaka. Sebabnya selama ni saya dah biasa stay kat bahagian astaka. Disebabkan terlampau taksub kat bola,saya pun memberanikan diri untuk duduk di bahagian open. One of my friend pesan mcm2,"kalau nak ddk bahagian open kena msk awl la",sbb tkt kena lempar brg2 kat budak2 lelaki, "jangan ddk kt scoreboard la". Hahahaha! Time tu sy da start pening, kat mana la aku nak duduk??? Tiba-tiba, nset saya bunyi. Ada la sorang makhluk Allah ni msj saya, ajak saya join ddk dgn dia kat geng ultras. Yang lawaknya, saya tanya ultras tu ape? Hahaha, sori geng, mmg xtaw pun sbrnya. Hahahahaha!Saya pun follow la kawan saya tu duduk dgn geng ultras time tu. Kawan saya tu Alief Danial. A lot of thanks to him ;)

Mula-mula tu mmg malu yang teramat, cover je, sbb semuanya lelaki kot.Hahaha! MALU!MALU!saya sorang2 je ddk tengah2 lelaki tu. First time join dorang, saya mmg duduk main msj je, jd penyampai berita utk kwn2. By the way, saya xtaw nak chant camne, sbb xpernah join.Hahahaha. Tapi best ddk dgn dorang even baru first time. Abg2 ultras xsombong OK!Hahaha. Ramai je yg menegur saya time tuh.Thanks la menjalankan amalan tegur-menegur tu, kalau x saya antara dua gak nak join x ultras. Heee ;D. Yang paling penting, saya blk dgn selamat even ddk tmpt open. Sori geng ultras xsuka main lempar2 benda ni ok! Pantang dorang lempar2 ni. Memang best gila tgk semangat dorang menyokong pasukan bola Kelantan, sbb selama ni saya xpernah tgk keadaan mcm ini. Macam teruja pun ada first time tengok. Hahaha. Lagu pertama saya ingt ialah LAGU MANGGIS. Mula2 dgr,trs ingat, lagu tu best kot! ;)

And now, saya masih bersama ultras utk game2 yang seterusnya selepas perlawan Kelatan vs Selangor itu. Gomo Kelate Gomo. Hahahaha! Saya berbangga dpt menjoinkan diri dlm ultras sbb skrg saya dah xmalu nak chant dgn dorang. Hahaha. Thanks a lot to them who support me ;) I very appreciate its. Kepada sesiapa yg ase teringin nak join ultras,join la sbb xrugi pun korang join,sbb ULTRAS MEMANG BEST!!!

Liss Suha

No comments:

Post a Comment